MEDNARODNA IZMENJAVA – WALDORFSKA ŠOLA KLAGENFURT/CELOVEC

22. – 25. 4. 2025

 

Pod okriljem projekta z naslovom “Čezmejno sodelovanje za naš brezmejni potencial” (CBC4YOUTH), ki se osredotoča na reševanje rastočega problema duševnega zdravja otrok in mladostnikov v Sloveniji in Avstriji, smo izvedli mednarodno izmenjavo za učence 8. razredov Waldorfske šole Ljubljana in Waldorfske šole Celovec.

Projekt je namenjen razvoju preventivnih ukrepov in zagotavljanju ustrezne podpore za otroke, stare od 6 do 18 let, s poudarkom na aktivnostih, ki imajo pozitiven učinek na duševno zdravje. V projektu sodeluje več partnerjev, vključno z WŠ Ljubljana, WŠ Celovec, Liegl & Maric (psihosocialna podpora) in CSD Gorenjska.

Učenci so se od 22. do 25. aprila udeležili štiridnevne izmenjave na waldorfski celovški šoli v neposredni bližini Vrbskega jezera. V štirih dneh so se zvrstili številni dogodki, delavnice in igre. Velik del programa je bil zasnovan na podlagi osnutkov priročnikov, ki so v nastajanju v sklopu projekta. Uporabili smo smernice in vaje iz priročnikov, ki so namenjene  krepitvi duševnega zdravja.

Tekom izmenjave so potekale raznolike aktivnosti preko katerih so se učenci spoznali in spletli nove vezi. K temu so pripomogle tudi igre za prebijanje ledu, ki smo jih imeli prvi dan v bližnjem parku in večerni sprehod skozi srednjeveško mesto Celovec.

Zaradi slabe napovedi, smo nekatere dejavnosti prilagodili in se namesto slikanja pokrajine, odpravili v bližnje terme, kjer so potekale vodene športne igre in prosta igra, večer pa je bil namenjen igranju namiznih iger in nogometa. Poleg športnih iger, smo imeli tudi delavnice plesa, znanosti in slikanja, tako je vsek lahko našel nekaj zase in se posvetil temi, ki ga je zanimala. Pri delavnicah niso sodelovali le učenci, temveč tudi učitelji. Celotno izmenjavo pa smo zaključili ob druženji ob ognju, kjer smo ob spremljavi kitare peli pesmi, kar je bilo za otroke zelo povezujoče.

Ob vseh aktivnostih, so se tkala nova prijateljstva in vezi. Da je bila izmenjava uspešna, lahko sklepamo po tem, da bi učenci želeli ostati še en teden in so že planirali bodoče izmenjave.