“Rekli so, da je še premajhen za vrtec. Da bo vsako jutro jokal kot dež, jaz pa bom morala oditi. Da bo slabo spal, ker ga bodo silili k počitku in da ga bom popoldne našla pod mizo, držeč se stebra. Vse to so rekli ljudje, ki niso nikoli prestopili praga našega vrtca.

A porodniške je konec, mami mora v službo in sinček potrebuje varstvo. Ne le varstva; potrebuje svoj svet. Svet, ki čaka nanj in ga vabi, da počasi začne odpirati vrata in kukati, kaj se skriva za njimi. Za vrati našega vrtca se skriva čista ljubezen. Par toplih rok, v katere zjutraj skoči po tem, ko moram res izsiliti poljubček. In potem se vrata zapro… Ne vem, kaj točno vse počnejo, vem pa, da jim je neizmerno lepo. Vrtec je za majhnega otroka zelo velik svet. V osmih urah spozna ogromno novih stvari, podre peščene potičke in stke prijateljske vezi. Uči se strpnosti, potrpežljivosti in deljenja, uči se zaupati vrstnikom in vzgojiteljicam, uči se, kaj je dobro, kaj ne in ob neuspehu poišče varen pristan in objem. Ena izmed prvih besed, ki se jih je najin sin naučil v vrtcu, je bila “vsi”. On je še majhen in se ne zaveda pomena te čudovite besede, meni pa pomeni, da ni osamljen, temveč je toplo sprejet v skupino. Vsi skupaj se usedejo k mizi in vsi skupaj umijejo rokice, vsi odidejo v peskovnik. In vsi dočakajo trenutek, ko popoldne prideta mami in ati.

Vsi starši se trudimo za otroka poiskati svet, ki bo dovolj nežen in ljubeč. In hkrati svet, ki mu bo dal priložnost odrasti v odgovornega otroka. Ga potolažil, ga objel in v pravem trenutku postavil meje. Ponujene so nam različne oblike varstva; programi, kjer se otroci izobrazijo na vseh področjih, takšni, ki imajo poudarek na jeziku in takšni, kjer so otroci več v naravi. In katerokoli varstvo izberemo, se še vedno soočamo s skrbmi; kako se ne bi, ko pa bi vendar naredili prav vse za otrokovo srečo in zdrav razvoj. Vzgojiteljice v našem vrtcu niso le zato, da otroka popazijo do našega prihoda. Od prve minutke se trudijo pričarati mirno okolje, kjer bo otrok lahko to, kar je. Droben kalček, ki raste in se razvija, tete pa mu pri tem pomagajo, mu dajejo skrb in ljubezen ter mu pomagajo, da se lepo usmerja proti sončku.

Sinček odrašča, se uči in jaz z njim. Učimo se zaupati drug drugemu. Prvič sem mama in učim se zaupati sebi, sinčku in novim vgojiteljicam. Vem, ni vedno enostavno vzpostaviti tega zaupanja, vendar je to edina pot skozi uvajanje v vrtec. In plod tega čudovitega kroga zaupanja je nasmejan in spočit fantek, ki komaj čaka, da pove vse nove besede in pokaže opičje norčije, ki se jih je naučil.

Zaupajmo drug drugemu * “

Misli mamice o življenju v jaslični skupini.

 

 

Sodelovanje staršev z vzgojiteljicami je v našem vrtcu izjemno pomembno. Usklajenost vzgojnih vplivov doma in v vrtcu daje otroku občutek varnosti. Tesni stiki omogočajo staršem in vzgojiteljici boljše razumevanje otrokovih potreb. Zato od staršev pričakujemo, da se organiziranih dejavnosti redno udeležujejo.

Vrtec organizira naslednje oblike sodelovanja:

  • Seznanitev staršev z osnovami pedagogike in organizacijo vrtca; v ta namen starše povabimo na dva informativna sestanka in popoldan odprtih vrat, ko se v živo srečajo z aktivnostmi, ki jih nudimo otrokom.
  • Sprejemni pogovor, ki se ga udeležijo starši z otrokom; takrat se vzpostavi prvi osebni stik, vzgojiteljica dobi pomembne osnovne podatke in vtise o otroku.
  • Starševske večere, na katerih obravnavamo pedagoška in druga vprašanja.
  • Informiranje staršev z dopisi in obvestili na oglasni deski
  • Delavnice za izdelovanje igrač, dekorativnih predmetov …
  • Individualne pogovore o otroku, ki se odvijajo na željo vzgojiteljice ali staršev.
  • Obiski vzgojiteljice otroka na domu; obiski še posebej utrdijo vez med otrokom, vzgojiteljico in starši.
  • Obiski staršev v vrtcu po dogovoru z vzgojiteljico.
  • Praznovanja; nekatere praznike praznujemo v vrtcu skupaj s starši v popoldanskem času.
  • Praznovanje rojstnega dneva otroka, pri čemer se vzgojiteljica odloči, na kakšen način bodo starši vključeni v praznovanje.
  • Izlete na pobudo staršev ali vrtca.
  • Delovne akcije za temeljitejše čiščenje, urejanje, manjša popravila …
  • Pomoč pri iskanju dodatnih finančnih ali materialnih sredstev za vrtec (donacije, sponzorstva, nabava materialov pod ugodnimi pogoji …).
  • Vrtec lahko predlaga staršem, da eden ali več izmed njih prevzame vlogo zaupnika. Zaupnik sprejema in posreduje predloge staršev vrtcu in obratno, skrbi za ohranjanje dobrih odnosov med starši in vzgojiteljico, pomaga pri organizaciji delovnih akcij, izletov in prireditev in pri reševanju drugih zadev. V dogovoru z vrtcem predstavlja vrtec v javnosti.
  • Glede na interes staršev vrtec organizira ali predlaga različne dodatne dejavnosti (seznanitev z antropozofskim zdravnikom, sodelovanje s pridelovalci biodinamične prehrane, mednarodno povezovanje v zveze in gibanja staršev za boljše pogoje za otroke in družine, sodelovanje s svetom staršev na Waldorfski šoli Ljubljana …).