Na Waldorfski šoli Ljubljana se skupaj z ostalimi enotami vključujemo v projekte Evropske unije: Erasmus+, s katerim naslavljamo mednarodna sodelovanja na področju izobraževanja in uposabljanja. S projektom Erasmus KA122 smo se osredotočali na povezovanje pouka in narave,  kreativnim oblikam poučevanja ter razvijanju socialnih kompetenc.

Naslov projekta:
Krepitev kompetenc, kreativnih učnih pristopov pri uvajanju trajnostnega razvoja in okolju prijaznih praks

Trajanje projekta:
1. junij 2022 do 30. november 2023

Cilji projekta:

Širši cilji:

  • Učencem omogočiti celostno izobraževanje osredotočeno na naravo odraščajoče osebnosti in razvoj osebnih potencialov;
  • Vzgojiti uspešne, zadovoljne, mednarodno kompetitivne posameznike, opremljene s primernimi osebnostnimi in socialnimi kompetencami;
  • Skrbeti za visoko delovno motivacijo, ohranjanje radovednosti ter krepitev volje učečih se v celostnem učnem procesu;
  • Skrbeti za nenehen strokovni in osebnostni razvoj strokovnega kadra, ki udejanja celostno zastavljen učni proces;
  • Poskrbeti za inkluzivno šolsko okolje;
  • Dati poudarek na izkustvenem usvajanju znanja;
  • Se uspešno prilagajati novim situacijam, ki jih je narekovala korona.

Ožji cilji:

  • Pridobiti nova znanja na področju gozdne pedagogike, učenja v naravi, biodinamičnega vrtnarjenja v pedagoški praksi in ročnih delih;
  • Z novimi znanji dodatno usposobiti učitelje, da bi pri učencih krepili zdrav življenjski slog, zavedanje povezanosti in soodvisnosti človeka z naravo ter veščine samooskrbe;
  • Učiteljem smo želeli omogočiti usposabljanja na področju mehkih veščin za izboljšanje medosebnih odnosov v razredni skupnosti in spodbujanja boljše vključenosti otrok s posebnimi potrebami.

Izvedene aktivnosti za doseganje ciljev:

  • sledenje na delovnem mestu:
    • waldorfska šola: Oslo Waldorf School, Norveška
    • waldorfska šola: Freie Hochschule Stuttgart
  • udeležbe na strukturiranih tečajih:
    • Enough Theory, Let’s Play! Fun Games for Developing the Whole Child v Španiji.
    • Education Outside the Classroom– Learning from sites, museums, monuments & nature, Ciper (znanja o bogastvu zgodovinske kulturne dediščine kot učilnice izven šole,
    • Creativity in teaching and training for a better motivation and behavior, Nizozemska (inovativacije za izboljšanje vedenja in motivacije učencev).
    • Outdoor recreation, Fitness and nature for a healthy lifestyle, Islandija (navdihovanje učencev na področju zdravega življenjskega stila).
    • Back to the roots, Poljska (metodika ritmov).
    • Področja gozdne pedagogike: Taking groups out-of doors), Portugalska,
    • Nature as a fantastic classroom, Švedska.
    • Inclusive Education through Arts (inkluzija)

Rezultati:

Udeleženci izobraževanj so pridobili različne kompetence:

  • širjenja kulturnih obzorij,
  • na področju razvijanja biodinamičnega vrtnarjenja, učenja zunaj učilnic, kolaborativnih metod poučevanja za spodbujanje sodelovanja prikrajšanih učencev,
  • o pomenu iger za povečanje otrokovega samozavedanja, vpliva na čustveno in socialno inteligenco in ustvarjalno izražanje,
  • o uporabi kulturne dediščine kot zunanje učilnice za bolj dinamično, zanimivo in interdisciplinarno podajanje učnih vsebin: pomenom izkustvenega učenja z izobraževalnimi programi v muzejih, arheoloških najdiščih in okoljskih centrih;
  • o inovativnih metodah za izboljšanje vedenja in motivacije učencev,
  • za navdihovanje učencev na področju zdravega življenjskega stila,
  • uporabe umetniških orodij, ritma, zvokov in tehnik sproščanja pri pouku pri vseh predmetih,
  • za vodenje izkustvenega pouka v naravi,
  • za spodbujanje kritičnega mišljenja in ustvarjalnosti, pristope za vzpostavitev inkluzije in krepitev socialnih veščin,
  • na področju angleškega jezika.